ID: 32379
Listnings-ID: #32379 har lagts till i din önskelista.
KTM 50sx (ställbar koppling från -13) -10
SEK 15.000,00
Inga erbjudanden publicerade.
Beskrivning
En välskött KTM 50 sx 2010 i bra skick utrustad
med den smidiga automatkopplingen som kom till
årsmodell 2013 av lamelltyp istället för den gamla
3-puckar slungkopplingen.
Denna är mer uppbyggd som en Reklusekoppling med lameller och kulvikter.
När grabben skulle köra den första gången tyckte han den var alldeles för vild och att den hade ett mycket högt tillslagsvarv.
Jag hittade inga andra fjädersatser för lägre tillslagsvarv till den här årsmodellen och slungkopplingen som satt i. (2009-2012)
Jag köpte till slut en komplett koppling och kopplingskåpa till 2013 och framåt. Detta passar rakt på då motorn i övrigt är densamma från -09 och framåt. Dyrt, men värt det då upplevelsen blev en helt annan för grabben och han kunde välja motorkaraktär vartefter han blev tryggare och säkrare på sin körning.
Så nu kan man enkelt ställa tillsagsvarvet i 17 lägen på 3st ställskruvar. Enklare kan det inte bli. Nu kan man börja med mycket lågt tillslagsvarv vilket gör att hojen blir mycket snäll.
Sedan är det bara att höja ett klick i taget vartefter barnet blir säkrare på sin körning.
Jag har även nyligen bytt stator på den också samt en del andra slitdelar i vår ägo.
I övrigt en välskött hoj med täta olje- och luftfilterbyten.
Det finns även en del utrustning i kanonskick att köpa till om man behöver det.
Bl a ett Leatt Fusion 2,0 överkroppsskydd i nyskick. Fina stövlar i stl 32, njurbälte, knäskydd, byxor och tröja.
Denna är mer uppbyggd som en Reklusekoppling med lameller och kulvikter.
När grabben skulle köra den första gången tyckte han den var alldeles för vild och att den hade ett mycket högt tillslagsvarv.
Jag hittade inga andra fjädersatser för lägre tillslagsvarv till den här årsmodellen och slungkopplingen som satt i. (2009-2012)
Jag köpte till slut en komplett koppling och kopplingskåpa till 2013 och framåt. Detta passar rakt på då motorn i övrigt är densamma från -09 och framåt. Dyrt, men värt det då upplevelsen blev en helt annan för grabben och han kunde välja motorkaraktär vartefter han blev tryggare och säkrare på sin körning.
Så nu kan man enkelt ställa tillsagsvarvet i 17 lägen på 3st ställskruvar. Enklare kan det inte bli. Nu kan man börja med mycket lågt tillslagsvarv vilket gör att hojen blir mycket snäll.
Sedan är det bara att höja ett klick i taget vartefter barnet blir säkrare på sin körning.
Jag har även nyligen bytt stator på den också samt en del andra slitdelar i vår ägo.
I övrigt en välskött hoj med täta olje- och luftfilterbyten.
Det finns även en del utrustning i kanonskick att köpa till om man behöver det.
Bl a ett Leatt Fusion 2,0 överkroppsskydd i nyskick. Fina stövlar i stl 32, njurbälte, knäskydd, byxor och tröja.